Thursday, July 31, 2008

BERJALAN2 BERSAMA BANGLONG

Tanggal 25July 2008 yang jatuhnya ri jumaat, aku, bang long, ngan member de(helmi aka mimis) serta member aku(munirah aka mo0n) [depa ni watak sampingan jak. xpenting pong] telah berjalang2 melihat awan di kota sungai petani yang odos, xbersih serta busok...

aku janji ngan banglong nak jumpak koi 10 tapi dekat koi sebelas baru aku smpai bus station hakhak... bukan sengaja pong. aku nek bas koi sploh tapi bas tuh bwak kami pi ronda rata dolu sebelom nak sampai sP.. huh

dipendekkan cita, kami pong menuju ke arah centre square yg xberapa nak segak...
besa la.. nama pong student mesti la masok popular lu.. (ehem ehem.. besa la.. )
tapi xbeli pa pong.. -____-''
banglong tunjuk bebukus yang bakal dibelinya jak.. cait xguna toi. ingat ka nak beli buku...

kemudian, kami pi kacau tukang juai lappy..
syiok gila kacao mamat tuh
tanya soklan memacam.. gaya plak cam banyak gilak dwit nak beli...
antara soklannya
>>klu nak tambah RAM jadik 2G nak kena tmbah bapa henggit lagik
>>antara acer, compak ngan vaio yang mana besh lagik
>>cooling pad tuh wajib beli ka?? klu xbeli jadik pa??
>>nak upgrade hard disk plak kena tmbah bpa henggit plak?
>>apa beza notebook ngan lattop??
>>klu beli lappy neyh angpa nak intstall window pa???
>>XP??? aku nak VISTA!!!!
>>xpa la bang.. kami blah lu neyh

heeeeeeeee...
sian abang tukang juai lapy tuh....
smpai penin pala nak layan
last2 kami chiow tanpa belanja kacang yang kmi ngah makan(muhung ja xmakan pa pong)

seterusnya banglong pi singgah kat kedai cenderamata jubli perak
cam besa la gaya mesti mauk ada...
exited gila de pi tanya pokcik tuh harga cenderamata paling mahai
yang paling xtahan, de pakai topi yang plaing segak, pastu de bwat eksyen kamen soh aku mek gambaq..
last2 de beli button harga 5 henggit... tensyen gak muka pokcik tuh
hakhak lawak gilak. nanti aku coba post gambaq tuh

atas sebab2 penjimatan, si pitri ajak aku pi sP plaza nak beli fail morah2..
fuh~ penat gakz kami berjalang.... seb bek pitri xpengsan[opsss...]

kami pi makan kat sebuah kedai yang diberi nama.. arrkkkkk... errmmm....
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ (pembaca boleh isikan tempat kosong ngan nama yang sesuai pasai aku xingat!!!)
yang aku xpueh ati ada ka patot aku mek laok gulai ikan+ telor dadar serta sambai ikan bilis + ayaq tea o ais = 4.70!!!
pitri yang mek ayam seketoi nya besaq, ngan gulai ikan+ayaq pa tatao=4.00
woiii mana bley gu neyh!!
hoh

next kami pi nek tingkat atas skali beli fail besaq gajah seploh unit..
angpa bayangkan gaya pitri mengangkot fail yang banyak tuh tanpa aku perlu menolong beliau.. wahakhak...
sian gila kat de
aku pong bwat jaat xoffer diri nak tolong lansong.. kehkeh
sori nak banglong
revenge sebab kes di atas.. ^______^

begitulah al-kisah aku meronda sakan ngan pitri bakal english teacher..
sekian~~

p/s: kan aku kata.. member2 kami tuh watak sampingan jak.. ngeeeeeeeeee

1 comment:

aimanjafre said...

ololo 7kupang pon bekira ang nih.. tu la tamau gik tepong aku..kan dah kena guna dwet shilin hakhak